Flanders Biobased Valley en Biobased Delta nodigen u graag uit op hun tweejaarlijkse gezamenlijke Biobased Business Development Dag op dinsdag 19 november! Die dag staat volledig in het teken van communiceren over biogebaseerde producten.
Maken biogebaseerde kenmerken een merk aantrekkelijker? Verkoopt “100% biogebaseerd” beter dan “30% biogebaseerd”? En maakt de verpakking van een biogebaseerd product een verschil in de perceptie van de consument? Het antwoord krijgt u op 19 november!
Als bedrijf komt het er op aan om op de juiste manier te communiceren over je duurzaam merk of biogebaseerd product. Twee communicatiebureau’s leren u de knepen van het vak aan de hand van succesvolle (en minder succesvolle) communicatiecampagnes voor duurzame bedrijven. Na een korte pauze worden deze lessen geïllustreerd aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden en ervaringen, gebracht door inspirerende ondernemers uit diverse bedrijven.
De namiddag maakt plaats voor thematische workshops rond duurzame verpakkingen, industrieel ontwerp, het uitwerken van een Purpose Case in de betekeniseconomie, slim netwerken of alles over de beste manier om viraal te gaan.
Uiteraard is deze Biobased Business Development Dag vooral de gelegenheid bij uitstek om andere ondernemers in de biogebaseerde economie te ontmoeten en nieuwe contacten te leggen. De lunch en netwerkreceptie bieden daartoe uitgebreid de kans. Vergeet ook niet om een bezoekje te brengen aan onze productenmarkt!
Registratie
Deelname aan de Biobased Business Development Dag is gratis, maar inschrijven is verplicht.
Uw registratie is pas definitief na ontvangst van een bevestigingsmail van de organisatie.
Programma
09:30 – 10:00 Ontvangst met koffie/thee
10:00 – 10:15 Welkom door moderator
10:15 – 11:15 Hoe communiceren over biobased?
10:15 – 10:35 Hoe communiceren over biobased richting consumenten?
10:35 – 10:55 Waarom mensen niet altijd kopen wat ze willen (en wat u eraan kan doen)
10:55 – 11:15 How to effectively communicate about Biobased? Getting the right message to the right audience in the right way
11:15 – 11:35 Pauze en productenmarkt
11:35 – 12:35 Inspirerende voorbeelden van biobased communicatie
12:35 – 14:00 Lunch – productenmarkt – netwerking
14:00 – 16:00 Parallelle workshops
- Duurzame verpakkingen
- Industrieel ontwerp / productontwikkelingen
- Zet vanuit de Purpose Case de wereld naar je hart
- Slim netwerken
- Hoe ga ik viraal?
16:10 – 16:20 Plenaire afsluiting in Auditorium
16:30 – 18:00 Netwerkreceptie met productenmarkt
InnovationQuarter is partner van het Biobased Delta samenwerkingsverband.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Neem gerust contact met ons op.