Om een structurele en stabiele afzet te ontwikkelen in een buitenlandse markt, moet de hele organisatie daarop voorbereid en ingericht worden. Van inkoop, productie en logistiek tot sales en marketing moet geïnvesteerd worden in nieuwe kennis en procedures. Door dit goed op orde te hebben, wordt vertrouwen bij de klant gewekt en zal het steeds makkelijker worden om de relatie uit te bouwen en/of nieuwe klanten aan te trekken.
Bijna alle hightechbedrijven leveren hun producten ook over de Nederlandse grens. Dat is positief want het binnenhalen en bedienen van de eerste klant is moeilijker dan de tweede. De eerste praktische zaken zijn dan al aangepakt, zoals het bieden van onderhoud en advies ter plekke. Wij ondersteunen je bij je oriëntatie op nieuwe markten en als je al actief bent op een buitenlandse markt, helpen we je met inzicht krijgen in je groeimogelijkheden. Door een structurele exportaanpak vergroot je de efficiëntie binnen je bedrijf en daarmee je (financiële) positie.
Op basis van uitgebreide ervaring bieden wij advies over het zo effectief en efficiënt mogelijk opschalen van jouw internationale business. We beginnen een adviestraject met een uitgebreide kennismaking met Marit Kuypers, waaruit duidelijk wordt hoe we jouw hightechbedrijf het beste kunnen helpen internationaal te schalen.
Voor hightech bedrijven zien wij met name kansen, en zetten wij in op de volgende markten: België, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Canada.