Terug naar overzicht

Aanmelden Market Readiness Program 2024: ontdek jouw marktpotentieel

Je hebt een goed idee en je weet zeker dat jouw product of service de markt gaat veroveren! Het is innovatief en heeft grote maatschappelijk impact. Maar toch merk je dat de interesse van klanten uitblijft, of dat je op zoek naar financiering steeds weer dezelfde vraag krijgt: welk probleem los je op in de markt en wie worden je eerste klanten? Het Market Readiness Programma dat start op 1 februari kan jou hierbij helpen.

Klantinzicht: het fundament voor groei

Sta je op het punt om een nieuw product te lanceren, ben je bezig met het verzamelen van klantfeedback voor je prototype, of ben je al actief op de markt maar wil het met de groei nog niet echt lukken? Je bent vast op zoek naar manieren om je kansen op succes te vergroten door je marktpositie stevig te valideren. Dit is waar het Market Readiness Program (MRP), dat start op 1 februari 2024, je bij kan ondersteunen!

Aanmelden Market Readiness Program 2024

Het Market Readiness Program, aangeboden door Gritd en persoonlijk begeleid door InnovationQuarter, is opgezet om je te helpen een specifiek klantsegment te identificeren en je product succesvol te positioneren. In een periode van tien weken doorloop je een reeks workshops waarin je leert je aannames over je klant te toetsen en te valideren.

Van inzicht naar commitment

In de eerste weken van het programma concentreer je je op het valideren van het klantprobleem. Vervolgens werk je aan je product, businessmodel en het verkrijgen van commitment van je eerste klanten. Ook een pitchtraining is onderdeel van het programma, zodat je vol vertrouwen je idee kunt presenteren aan potentiële investeerders.

Door deel te nemen aan het Market Readiness Program:

  • Vergroot je de kans op succes van je idee naar een duurzaam verdienmodel.
  • Ontwikkel je een scherpe focus op het prioriteren van je aandacht, tijd en geld.
  • Verwerf je grondige kennis en inzicht over je klant en het benodigde verdienmodel.
  • Stel je een concreet stappenplan op voor de volgende fase van je bedrijf.

Wat vraagt het Market Readiness Program van jou?

Deelname aan het Market Readiness Program is kosteloos, maar vereist wel een investering in tijd en inzet (minimaal 20 uur per week). Het is een intensief programma, maar eerdere deelnemers hebben het als zeer waardevol ervaren. Je zult deel uitmaken van een groep van ongeveer 10 deelnemers en de voertaal is Engels.

Voor wie is het Market Readiness Program:

  • Startups of innovatieve MKB’ers uit Zuid-Holland
  • Innovaties met economische en maatschappelijke impact die het regionale ecosysteem versterken
  • Duidelijk beeld van de eerste markt en klantsegment en toegang tot contacten voor ongeveer 50 klantgesprekken
  • Al in gesprek met potentiële klanten en klaar om de markt te betreden of al enkele (pilot)klanten
  • Oprichter/(mede)oprichter of CEO van het bedrijf met voldoende tijd, enthousiasme en open voor feedback

Meld je aan

Aanmelden voor het Market Readiness Program kan uiterlijk voor maandag 15 januari 2024 via deze pagina. 

Meer weten?

Op dinsdag 9 januari vindt er een online informatiebijeenkomst plaats. Voor meer informatie over het programma en de vereisten ervan, deze vind je ook op de aanmeldpagina van het programma.

Benieuwd naar enkele ervaringen van eerdere deelnemers? Lees het verhaal van Anouk Hummel. Anouk is Business Developer bij de Noord-Hollandse Ontwikkelingsmaatschappij en deelt haar ervaringen van eerdere deelnemers over het door hun georganiseerde Market Readiness Program.

Meer informatie over het Market Readiness Program

Neem gerust contact met ons op.

Didier Limpens

Didier Limpens

Senior Financial Business Developer