Terug naar overzicht

€ 1,7 mln. voor TheyDo vanuit o.a. IQCapital om te schalen naar VS

TheyDo uit Scheveningen helpt bedrijven hun Customer Experience te structureren. Ze ontwikkelden een designplatform dat klantreizen, analytics en de optimale organisatie tussen systemen en teams samenbrengt. De startup groeit sinds 2020 explosief en ontvangt nu een investering van € 1,7 mln. van InnovationQuarter (IQCapital) en Arches Capital. Met de investering wil TheyDo hun softwareplatform wereldwijd uitrollen, te beginnen in de VS. Klanten van TheyDo zijn nu onder anderen bol.com, Jumbo, Post NL en VGZ.

Voor veel bedrijven is het volledig in beeld brengen van de CX extreem arbeidsintensief. Dit wordt vaak nog gedaan in Excel- en/of Powerpointbestanden, met alle nadelen van dien. Efficiëntie is ver te zoeken en data blijkt vaak niet coherent te zijn. De drie founders (Jochem, Charles en Martin) zijn dit probleem veelvuldig tegengekomen in hun vorige onderneming, een service design agency die zij in 2017 startten. Tijdens de werkzaamheden binnen die agency voor grote ondernemingen, werden zij keer op keer met deze werkelijkheid geconfronteerd. Bij gebrek aan goede tools in de markt, besloten de ondernemers in oktober 2019 om TheyDo op te richten. TheyDo is een schaalbaar platform dat helpt om de CX geautomatiseerd in kaart te brengen, om daarmee op basis van de data kansen te definiëren (en te rangschikken) om design- en productverbeteringen door te voeren. Hierdoor wordt voorkomen dat design- en productteams keer op keer het wiel uit moeten vinden.

De snelheid en accuraatheid waarmee digitaal gedreven bedrijven klantbehoeftes identificeren en vervolgens product features releasen zijn tegenwoordig bepalende factoren voor succes. Meer en meer organisaties richten zich op versnelde time-to-market met minimum viable products, die getest worden bij diverse eindgebruikers, om daarna engineering resources in te zetten op de meest kansrijke propositie. Om dit product development proces (ideevorming, prototypeontwikkeling, design en analyse) te faciliteren zijn klantinzichten essentieel. Echter leven deze inzichten nog veelal in gefragmenteerde tools en teams.

TheyDo speelt in op dit probleem door een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface aan te bieden waarbij teams real time samenwerken en gecentraliseerde klantinzichten opslaan voor de bredere organisatie. Eindgebruikers kunnen persona’s en klantdata uploaden om dit te mappen tegen een klantreis. Vanuit die klantreis definiëren teams opportunity’s om customer journeys en product features te prioriteren en te verbeteren.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Neem gerust contact met ons op.

Thomas Borchers

Thomas Borchers

Investment Manager