"Waar traditionele communicatieadviseurs kijken wat het bedrijf wil zenden, kijk ik als journalist wat de lezer wil ontvangen"

@InnovationQuarter

Het voelde hier anders dan bij sollicitatiegesprekken die ik eerder gevoerd had. Warmer, menselijker. Als een organisatie zonder ellebogen. Mensen werken hier echt samen en je werk doet ertoe. “Als dit vierkant je mandaat is, dan wil ik dat je daarbuiten opereert,” zei de directeur. “Want daar vindt de vernieuwing plaats.” En dat was precies de vrijheid en bevlogenheid waar ik naar op zoek was.

Mijn carrière begon ik als journalist bij NRC Handelsblad. Nooit gedacht dat ik ooit bij de krant zou belanden, laat staan op m’n 24e al. Dan is de vraag: wat komt er daarna nog? Voor mij dus InnovationQuarter. Na twee andere banen als communicatieadviseur waarin ik mijn ei niet helemaal kwijt kon, heb ik hier m’n nest gevonden. Ongelooflijk boeiende thema’s – wat kunnen we vandaag doen om morgen in een schonere en slimmere wereld te leven? – en collega’s die van aanpakken weten en in oplossingen denken.

@Home

Actieve of passieve activiteiten, als ik maar iets kan doen!

Bijzondere sporten zijn aan me besteed. Sinds mijn 16e ben ik ski- en snowboardlerares in Lech en ik heb enkele jaren aan triathlon gedaan. Onlangs volgde ik nog een duikcursus, zodat ik op een vakantie naar Sardinië straks de onderwaterwereld kan gaan ontdekken. Ik ben als de dood dat er een zeeslang of haai op me afkomt, maar ik plons er toch in.

En theater heeft m’n hart. Film overigens ook. Als journalist probeerde ik de waarde van kunst zo veel mogelijk uit te dragen aan een breed publiek. Want kunst vertelt je niet dat je je blik moet kantelen, maar kantelt die blik voor je. Kunst is denken met het hoofd van een ander.

Ik woon samen met mijn vriendin Lauren in Sassenheim. We hopen samen zo veel mogelijk van de wereld te ontdekken. Italië hebben we inmiddels al bijna helemaal doorgereisd.

@Work

Een echte journalistenblik, daar ligt mijn kracht. Waar traditionele communicatieadviseurs kijken wat het bedrijf wil zenden, kijk ik als journalist wat de lezer wil ontvangen: mooie verhalen met concrete voorbeelden en een heldere boodschap.

Dat geldt op papier, maar vooral online. Ik denk graag mee over mooie stories en posts waar onze lezers iets aan hebben. En de mooiste verhalen deel ik met de pers.