Terug naar overzicht

Managementassistent Internationaliseren

Ben jij een organisatietalent met oog voor detail? Vind je het leuk om vergaderingen te plannen, zakenreizen te regelen en een essentiële rol te spelen in een dynamische werkomgeving? Dan is deze functie bij InnovationQuarter iets voor jou!

Zo ziet jouw werk eruit

Als managementassistent bij de business unit Internationaliseren ondersteun je het Hoofd Internationaliseren en het team bij uiteenlopende organisatorische en administratieve taken. Je plant intern de vergaderingen van de business Unit Internationaliseren (en houdt de actiepunten bij) en extern de overleggen met partnerorganisaties. Daarnaast ondersteun je de teamleiders bij het plannen van complexe afspraken. Ook help je bij de organisatie van team events en boek je samen met het externe reisbureau de buitenlandse zakenreizen. Je ondersteunt de Business Unit bij diverse inhoudelijke zaken, zoals rapportages en presentaties.

Je zult je werkweek grotendeels doorbrengen op het secretariaat. Dit is een dynamische werkomgeving. Je zorgt er samen met je collega management assistenten voor dat het secretariaat een visitekaartje is van InnovationQuarter, waar bezoekers zich welkom voelen en collega’s terecht kunnen met vragen.

Over InnovationQuarter

Zuid-Holland is rijk aan ondernemers met innovatieve technologische ideeën. Ideeën die de regio slimmer, duurzamer en gezonder kunnen maken. De wereld vooruit kunnen helpen. Als regionale ontwikkelingsmaatschappij helpt InnovationQuarter deze innovatieve bedrijven bij het op de markt brengen en verder ontwikkelen van hun businessidee. Met een combinatie van funding, brede kennis van meerdere sectoren, een zeer uitgebreid netwerk en grote betrokkenheid creëren we sterke innovatieve ecosystemen. We helpen met innoveren, investeren en internationaliseren. Samen laten we ideeën groeien. InnovationQuarter is een initiatief van meerdere overheidsinstellingen en toonaangevende kennisinstituten.

Hier kom jij te werken

Je komt te werken in de business unit Internationaliseren, dat bestaat uit een team Foreign Investments en een team International Trade. In totaal werken er zo’n 25 collega’s binnen deze business unit.

Daarnaast ben je actief onderdeel van het secretariaat, dat bestaat uit 5 andere management assistenten en een receptioniste. Je werkt samen met je collega’s en naast de werkzaamheden voor Internationaliseren, voer je ook algemene werkzaamheden uit voor het praktisch reilen en zeilen van de organisatie als geheel.

Wat vragen we van je

  • Je pakt taken snel en zelfstandig op. We vinden een ‘can-do’-mentaliteit en oplossingsgerichte houding belangrijk. Jij haalt voldoening uit het etaleren van een servicegerichte instelling, zowel naar onze partners en stakeholders als naar onze collega’s. Door de interactie met het team, zie je wat er moet gebeuren en je speelt daar actief op in. Het is een dynamische omgeving waarin je komt te werken, dat kan af en toe uitdagend zijn. In jouw profiel komen structuur aanbrengen en stressbestendigheid sterk naar voren.
  • Je hebt het vermogen om persoonlijke relaties te verbinden en je bent organisatiesensitief. Je staat stevig in je schoenen en bent in staat om je werk af te bakenen
  • Daarnaast beschik je over:
    • Mbo werk- en denkniveau;
    • Ervaring met complex agendabeheer op executive niveau;
    • Ervaring met het vastleggen van besluiten- en actielijsten;
    • Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal en een goede beheersing van het Engels;
    • Affiniteit met internationaal ondernemen en innovatie is een pré.

Het betreft een part time functie voor 32 uur, die bij voorkeur op kantoor (ten minste twee dagen) wordt uitgevoerd. Beschikbaar zijn op woensdag en/of vrijdag is een pré.

Ons aanbod

InnovationQuarter wordt gevormd door bevlogen mensen die de wereld elke dag een stukje slimmer, duurzamer en gezonder willen maken. Onze organisatie telt ongeveer 120 betrokken professionals. Zelfstandigheid, initiatief, betrokkenheid en samenwerken zijn voor ons erg belangrijk. We gedragen ons professioneel en tegelijk als een kleine, platte organisatie. Zo vertelt een collega iedere maandag over zijn of haar werk tijdens de IQ-lunch en steken we allemaal de handen uit de mouwen in voorbereiding voor ons Jaarevent.

Binnen InnovationQuarter krijg je volop mogelijkheden om je te ontwikkelen. Samen met je manager en HR maak je een ontwikkelplan om te bepalen welke opleidingen en ervaringen (binnen of buiten de organisatie) nodig zijn om jouw ambities te realiseren.

We vinden het belangrijk dat jij je goed en fit voelt, daarom kun je bij ons bijvoorbeeld gratis deelnemen aan bootcamp- en yogalessen. En ook gezelligheid vinden we heel belangrijk. Wil je meer weten over onze organisatie? Kijk dan op de Werken bij InnovationQuarter webpagina.

Een werkweek bij InnovationQuarter bedraagt 40 uur; een parttime dienstverband (met een ondergrens van <32 uur) behoort tot de mogelijkheden. De salarisindicatie voor deze functie ligt tussen de € 47.000,- en € 51.000,- op jaarbasis afhankelijk van opleiding, achtergrond en (aantal jaren) werkervaring. Dit is inclusief vakantiegeld en 13e maand en met goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een NS BusinessCard 1e klas en hybride werken.

Interesse?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel? Vul dan het online sollicitatieformulier in. We ontvangen je reactie graag voor maandag 17 maart 2025.

De eerste ronde gesprekken vinden plaats op maandag 24 maart of woensdag 26 maart 2025. De tweede ronde gesprekken vinden plaats op maandag 31 maart 2025.

Heb je inhoudelijke vragen, neem dan contact op met Chris van Voorden. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je terecht bij Britta Vos.

Nieuwsbrief